Azi,
Primii executori judecătoreşti privaţi şi-au luat licenţa
Scris la data de 06/08/2010Comentarii (2 comentarii)
Nadejda
19/08/2010 at 01:12
Incorporarea serviciului probatiune in DIP va reprezenta o catastrofa pentru dezvoltarea acestui institut. Probatiunea va fi pur si simplu inghitita de „gigantul” sistem penitenciar. Sistemul penitenciar din Moldova este inca foarte militarizat din pacate, Probatiunea n-are ce cauta in astfel de mediu.
In Norvegia s-a optat pentru unirea sistemului penitenciar si serviciului de probatiune, insa ca doua servicii independente si bine dezvoltate, sub denumirea de DEPARTAMENTUL SERVICIILOR CORECTIONALE (care isi are sediu in Ministerul Justitiei si Politiei).
Poate ca si la noi ve veni timpul cind aceste doua servicii se vor uni, insa acum acest lucru este prematur.
comenteaza
Din activitatea politică
ultimele ştiri şi noutăţi
Alexandru Tănase a fost ales Preşedinte al Curţii Constituţionale
4-10-2011
Alexandru Tănase a fost ales noul preşedinte al Curţii Constituţionale. Decizia...
Citeşte ştireaAlexandru Tănase a participat la aniversarea a 15-a a Curţii Constituţionale a Letoniei
30-09-2011
Judecătorul Alexandru Tănase a participat la Conferinţa internaţională dedicată...
Citeşte ştirea(interviu) Alexandru Tănase: eventualitatea unor alegeri anticipate nu ţine de norma legală, ea ţine de situaţia politică la moment
24-09-2011
Zile numărate. Atat i-ar mai rămâne actualului Parlament pentru a alege un şef...
Citeşte ştireaGaleria video
înregistrări de la diferite evenimente
Ultimele articole
în ordine descrescătoare ...
- Reforme «по просьбе трудящихся»
- Pistolul lui Cehov
- Reforma justiției: între ineptocrație și demagogie
- Limitele suveranității parlamentare în procesul de numire în funcție a judecătorilor Curții Supreme de Justiție
- Populismul judiciar și statul de drept
- Utilizarea resurselor administrative și formarea opțiunilor politice
- „Dialogul surzilor” și loialitatea constituțională
- Statul de drepți. În fața lor.
- „Aprecierea haotică a trecutului” și matricea stalinistă de edificare a noilor identități
- Cât de legala a fost lichidarea lui Qassem Soleimani?
- Mai multe articole
Vergel
16/08/2010 at 15:48
Bravo D-nul Tanase.
Efectuarea reformei sistemului de executare este foarte importanta.
Dar avem o rugaminte mare.
Ajutatine sa efectuam si reforma Sistemului de probatiune ca persoana juridica separata conform LEGII Nr. 8 din 14.02.2008 si nu in componenta departamentului penitenciar.
Luînd în consideraţie reforma în domeniul executării silite este mai eficient ca Serviciul de probaţiune să fie independent şi subordonat direct Ministerului justiţiei. În alte condiţii institutul probaţiunii poate să nu se dezvolte. Subordonarea probaţiunii Departamentului Instituţiilor Penitenciare va stopa dezvoltarea acestui institut.
Cît serviciul probaţiuni a fost în cadrul Departamentului de executare acesta a fost de rangul doi şi toată atenţia a fost acordată executării silite. Acelaşi fel va fi şi în cadrul DIP. Mai mult ca atît această experienţă deja a fost cînd inspectoratul pentru afaceri corecţionale ( în baza cărui s-a creat serviciul probaţiunea) fost în cadrul DIP şi a fost o activitate nulă.
Dezavantaje
1. Va suferi efectivul – posibila eliberare a personalului si completarea unitatilor cu pensionarii MAI .
2. Posibil sa fie repartizate bunurile ramase in gestiunea serviciului de la DE, altor subdiviziuni ale DIP (automobile, tehnica de calcul, etc).
3. Bugetul deja aprobat de MF va fi redus, s-au repartizat altor subdiviziuni ale DIP.
4. Fiind subordonat unor departamente se stopează dezvoltarea probaţiunii, activităţile nu se vor derula – se va tăia bugetul, unităţile SP, consilierii se vor implica în alte activităţi, ceea ce a arătat experienţa multor ani fiind in DE;
5. 5. Cu subordonarea SP Departamentului Institutţiilor Penitenciare se face doi paşi înapoi (deja a fost experienţa dată pînă la 2002), dar nu în dezvoltarea şi reformarea sistemului de justiţie la general şi a executării pedepselor penale în special.
Argumente în favoarea independenţei:
1. Experienţa ţărilor europene (Ungaria, Polonia, Letonia, România, Bulgaria, Cehia, Slovacia, etc);
2. SP a Moldovei este cunoscut în ţările Europei, suntem membrii Organizaţiei Europene pentru Probaţiune (primiţi recent) prin care se vor putea atrage fonduri europene pentru dezvoltarea probaţiunii;
3. Pentru independenţa Serviciului de probaţiunii din Moldova sunt şi unele recomandări a experţilor internaţionali (Steven Malby), şi ONGrilor din domeniu, în special al Institutului de Reforme Penale;
4. Acest lucru a fost menţionat şi în Planul RM-UE după care a fost aprobată şi Legea cu privire la probaţiune.
5. Este deja şi bugetul aprobat de Ministerul Finanţelor.